Försäkringskassan kanske borde sjukskrivas?



Dom är ju helt störd .
Kanske utbrända från att bråka med alla sjuka. Eller de kanske har personal som inte kan läsa.
Jag skulle i alla fall , ja jag vet inte riktigt vad jag skulle kunna göra med dem.
Men den ramsan jag svor över dem idag vill jag inte ens upprepa

Jag har sökt bostadsbidrag.
Först skulle de ha kompletteringar till höger och vänster som de för övrigt redan hade fått
Efter många om och men så ringer jag dem.
De säger att vi tar beslut på onsdag så får du besked nästa vecka.
Jag ringer torsdag nästa vecka när jag inget beslut fått, de har inte ens tagit beslut ännu
Sen ringer jag igen veckan därpå. Ja då har de äntligen tagit ett beslut.
Pengarna kommer in på ditt konto den 13/11
Jag var in idag och kollade kontot, men det stod inget om att några pengar var på väg till mitt konto.
Så jag ringde dem igen idag. Då har de stoppat pengarna för att jag flyttat
Varför det sa jag. Jag flyttade 1 November men har rätt till pengarna månaderna innan flytt.
Ja det har du ju säger människan i andra änden.
Hon skulle be dem ringa.
Så man får väl vara glad om man får pengarna före jul
Jag undrar vad man ska leva på fram till nästa pengar



Kommentarer
Carina

Jag har oxå suttit med dom i telefon på morgon, har sökt bostadstillägg & dom vill ha in handlingar som jag naturligtvis skickade med i ansökan!

Nog måste man väl orka läsa genom ansökningarna innan man skickar ut att man vill ha kompletterande handlingar!!!

2009-11-12 @ 12:39:30
URL: http://andracarlasvammel.blogspot.com
Achtung

Kanske bättre att skaffa ett jobb och göra rätt för sig än att snylta på bidrag?

2009-11-17 @ 20:50:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0